2015. október 22., csütörtök

Kókuszlekvár

A kókuszlekvár megszületése a véletlen műve. A minap elkészült mogyoróvajas csirke után maradt egy bő, fél doboz kókusztejszín. Nem volt semmi konkrét elképzelésem, hogy mi legyen vele, viszont nagyon sajnáltam volna, ha az enyészeté lesz, úgyhogy majd lesz valami alapon, tegnap este nekiálltam.



Hozzávalók (kb. 2 x 0,75ml üvegre)

250ml kókusztejszín
1-2 evőkanál nyírfacukor (én 2 ek-al használtam, bőven elég édes lett)
2 evőkanál kókuszliszt
1 púpos teáskanál kukoricakeményítő, vagy 1 csapot tk útifűmaghéj, de ha lehet, darálva

Először elkezdtem melegíteni a tejszínt a cukorral. Azért kell a nyírfacukor, mert az nem karamellizálódik, így szép, fehér marad a krém, nem barnul be, és nem karamellkrém lesz a vége...ami szintén nagyon tuti, de most nem ez volt a cél :)
A kókuszlisztet apránként szórtam hozzá, folyamatos kevergetés mellett. Kb 10 perc után már szépen sűrűsödött, de még nem volt az igazi, úgyhogy ment bele a 3 evőkanál vízben feloldott keményítő. Néhány rottyantás után, már isteni sűrűen, elzártam a tűzhelyet, az üvegekbe töltöttem és éjszakára dunsztba tettem. Reggel pedig várt a csodás, sűrű, krémes kókusz. Hasonlóan használhatod, mint a sütőtökvajat, vagy egyszerűen kanalazd ki az üvegből ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése