2016. február 5., péntek

Új hónap..új élet...megint...1. hét

Ismét eljött a február, és majdnem egy éve, ilyenkor kezdtem a blogírásba.
A helyzet az, hogy november óta eléggé elhanyagolódot...na jó...konkrétan lusta dög voltam, és nem tudtam rávenni magam a rendszeres mozgásra, viszont egy kis süti itt, egy kis nasi ott...na, az bizony simán lecsúszott. Na ez nem jó kombó :P Aztán jöttek az ünnepek, és most komolyan, aki az alatt nem szed magára semmit, az szerintem egy mutáns. Na, nekem sikerült, úgyhogy december végére már kezdtem kifejezetten rosszul érezni magam a bőrömben, de csak nem volt "kedvem" nekiállni se tornázni, se diétázni.
Viszont anyu már kéri egy ideje, hogy rakjak össze neki egy étrendet (mit mondhatnék...éljen a genetika...), és tegnap este végre elő is kaptam a tavaly ilyenkor vezetett táplálkozási naplómat.
És lássatok csodát, ez akkora motivációt adott, hogy mától, újra, új élet van.

Visszatérés az alapokhoz,azaz 1500Kcal naponta, az Insanitys ajánlások szerinti makrótápanyag-elosztással ( milyen szép kifejezés... :P) Vagyis 40% fehérje és szénhidrát, 20% zsír. Ez számokban 154g protein, és ch, és 34g zsír. Ezek az irányadók, de bevallom most nem fogom annyira szigorúan venni a szénhidrátot, mint az előző alkalommal.
Viszont arra gondoltam, hogy minden nap megosztom veletek, hogy mi volt az aznapi menü, fotókkal együtt. Ez egyrészt jó nekem, mert motivál, és (talán) jó neked, ha kicsit tanácstalan vagy, hogy mégis hogy kezdj hozzá. Ráadásul kicsit kézzelfoghatóbbak lesznek a 40-60g-nyi adagok... Én számolgatós vagyok, nekem ez csak így megy. Ez eleinte fura lehet, de ha már ráállt a kezed és a szemed, már nem lesz vele ekkora melló. Mindenképpen szükség van hozzá, némi "rákattanásra", mert lássuk be, a változás bizony fáj, és nem könnyű kilépni a komfortzónából. És igen, én is éhes vagyok, hiszen csökkent a bevitel, és ehhez is hozzá kell szokni...és harapósabb is voltam, főleg délelőtt, de tudom, hogy néhány nap alatt ez el fog múlni, ahogy azt is, hogy hiába várok arra, hogy valaki becsönget, és a kezembe nyom valami csodasze(a)rt, hogy elég csak bevennem napi kettőt, és minden megoldódik... 
Előre szólok, nem vagyok dietetikus, nekem ez bevált, de figyelj a testedre. Ha nálad nem, jelezni fog!

Akkor lássuk is az első napot:


61 kg
csípő/comb:100/56cm

Reggeli: melegszendvics, az összeborítós
tk kenyér 45g
trappista sajt 10g
száraz sonka 8g
tejeskávé cukor nélkül 0,1%-os tejből

tízórai:
körte


ebéd:
Chilli con carne  1adag/350g
Magos tortilla 1db/62g
sajt 30g

uzsi
tejeskávé (mint az előző...mondjuk, ezt mindig így iszom)

vacsi:
tk kenyér 60g
házi húskrém csirkemellből 60g
paradicsom 80g

pótvacsi:
Fehérjeturmix 1 adag


Összesen
Energia/kcalFehérje/grammZsír/grammSzénhidrát/gramm
Fogyasztás   139010431166

A hétvége kicsit neccesebb lehet, mert holnap kezdik felújítani a fürdőszobánk mind az öt négyzetméterét, mi pedig csemetével anyunál alszunk (szegény férjem... :P) de igyekszem :) 

2. nap

Reggeli:
tk kenyér 90g
húskrém 90g

Tízórai:
Tejeskávé

Ebéd:
Karfiolleves 300g
Zöldséges csirkeragu 100g
Céklasaláta 150g

Uzsonna:
Narancs 1db

Vacsora:
tk kenyér 60g
gépsonka 60g
sajt: 30g
paprika 30g

Pótvacsora:
fehérjeturmix



ÖsszesenEnergiakcalFehérjegrammZsírgrammSzénhidrátgramm
Fogyasztás    133210931141













3. nap

Reggeli:
tk kenyér 60g
gépsonka 60g
sajt 30g

Tízórai:
Eper 57g (3 közepes db)

Ebéd:
Karalábéfőzelék 300g

Uzsi: (éhenhalás...)
alma 1db
tk kenyér 30g
májkrém 30g

Vacsora:
tk kenyér
gépsonka
sajt

Pótvacsora
fehérjeturmix



ÖsszesenEnergiakcalFehérjegrammZsírgrammSzénhidrátgramm
Fogyasztás    1079913798












4. nap

Reggeli:
tk kenyér 60g
gépsonka 60g
sajt 30g

Tízórai:
tejeskávé

Ebéd:

Basmati rizs 80g
Hagymás, pirított máj 200g

Uzsi:
Tejeskávé
körte
tk kenyér 30g
sajt 20g

Vacsora:
tk kenyér 60g
Fetás-gorgonzolás krémsajt 50g

Pótvacsora:
Fehérje turmix



Összesen   Energia/kcalFehérje/grammZsír/grammSzénhidrát/gramm
Fogyasztás   152610745159

5. nap:

Reggeli:
tk kenyér 60g
fetás sajtkrém 50g

Tízórai:
tejeskávé

Ebéd:
Sült csirkecomb (bőr nélkül) 100g
Céklás röszti 80g
Fetás krém 20g

Uzsi:
tejeskávé
banán 1közepes
céklás röszti 80g

Vacsora:
tk kenyér 80g
fetás sajtkrém



Összesen   Energia/kcalFehérje/grammZsír/grammSzénhidrát/gramm
Fogyasztás   11327533126

6. nap

tk kenyér 60g
sajt 30g
gépsonka 50g
paprika 50g

Tízózai:
tejeskávé

Ebéd:
rántott csirkemell (sütőben sült, olaj nélkül) 150g
ruccola saláta, almával (0,5db) gorgonzolával (20g) gránátalmával, néhány szem mogyoróval, gyömbéres-citromos öntettel

Uzsi:
tejeskávé

Vacsora:
tk kenyér 60g
gépsonka 50g
sajt 30g



ÖsszesenEnergia/kcalFehérje/grammZsír/grammSzénhidrát/gramm
Fogyasztás   1050943775

7. nap:

Reggeli:
tk kenyér 60g
paraszt sonka 20g
sajt 30g

Tízórai:
tejeskávé

Ebéd:
Ruccola saláta, 2 db buggyantott tojással 100g édesburgonya, sütőben sütve (karikázva), gorgonzola 20g, parmezán 20g

Uzsi:
tejeskávé

Vacsora:
tk kenyér 60g
sonka 20g
cottage cheese 50g



ÖsszesenEnergia/kcalFehérje/grammZsír/grammSzénhidrát/gramm
Fogyasztás    993763680


Tapasztalatok:
Az első három nap szörnyű volt...folyamatosan éhes voltam. A vércukrom - az első nap kivételével - rendben volt, viszont ehhez az kellett, hogy betartsam a három óránkénti evést.
Azt hiszem, a keddi volt az első nap, hogy nem voltam éhes.
Nem is tűnt fel, hogy ennyire kevés szénhidrátot ettem, csak most, mikor írtam. Ezen változtatnom kell, mert ez így nagyon kevés lesz.
A napi két liter víz alap, + a turmix, ami kb fél liter.
Az sem elhanyagolandó, hogy ez a hét, szinte teljes egészében rohanós volt, csütörtökig anyunál voltunk, stressz is volt rendesen a nyomoronc fürdőszoba miatt (nnna, az is megérne egy bejegyzést...), és bevallom, volt, amikor elfelejtettem fotózni, de majd a következő héten igyekszem jobban odafigyelni.
Egyébként jól érzem magam, számomra is meglepő, hogy mennyire nem kívánom az édességet. Hiába, a diéta mindig fejben dől el.

Jöhet a következő hét? ;)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése